BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

torsdag 15 oktober 2009

kloka ord

jag var inne o läste på en blogg i kväll.. som berörde mig. deras son har ett funktions hinder kan man säga . mamman var allmänt trött på allt gnäll på öppnaförskolan om ammning som inte funkade om bebisar som skriker på nätterna osv.. hon menade att man ska vara lycklig över sitt fina friska barn... inte gnälla över sånt som går över eller går att fixa.. JAG VET!!!!! Amma ?? hm att amma en som e född i v 26 e inte så lätt. jag fick pumpa första tiden ,att sitta med en apparat o försöka få igång mjölken som e såååå viktig för den lilla prematuren e inte det lättaste. inte när man e ångerstfylld till bredden och inte ens vet om den där lilla fågelungen på 1 kg ska överleva... Att kämpa o kämpa att bara få lägga handen på sin bebis . att inte få åka hem o visa världen sin trofe...... det gör ont.. Att innse att det inte går att få ut någon mjölk hur länge man än försöker hur gärna man än vill för att man vill ge sitt barn sin egna mjölk. Att man e för stressad för att kunna få det att funka . Att få en frisk bebis blev helt plötsligt ingen självklarhet.. alla små saker som astma och " kronisk lungsjukdom" vad e det mot en helt otroligt vacker bebis som luktar som bara en bebis kan lukta.. Jag e såååå lyckligt lottad som har tre fin "friska " barn. Men det kunde ha sett annorlund ut.. Man SKA vara glad för det man har...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar